Δευτέρα 11 Μαΐου 2020

Συνάντηση 11/05 - "Μαγικά μαξιλάρια - Αντωνυμίες"




Διαδικτυακή Συνάντηση 11/05

  1. Διαβάζουμε τα κεφάλαια 5,6 από τα Μαγικά Μαξιλάρια” του Ευγένιου Τριβιζα:

Ερωτήσεις κατανόησης

5ο Κεφάλαιο
1) Τί είχε εντοπίσει ο Αντώνης ο δάσκαλος; Πως ήταν; Είχε εντοπίσει μία κατακόκκινη παπαρούνα δροσερή σαν την ελπίδα.
2) Σε ποιους εκμυστηρεύτηκε το μυστικό ο Αντώνης; Ο Αντώνης εκμυστηρεύτηκε την πληροφορία για τα μαξιλάρια στα παιδιά της τάξης του.
3) Ποιό ήταν το 1ο σχέδιο; Πέτυχε; Το 1ο σχέδιο ήταν να κοιμηθούν στη μπανιέρα, αλλά δεν πέτυχε.
4) Ποιό ήταν το 2ο σχέδιο; Το 2ο σχέδιο ήταν να φτιάξουν αντιεφιαλτικά μαξιλάρια, από όσα θετικά πράγματα τους έχουν απομείνει.
ΤΙΤΛΟΣ: Ο Αντώνης ο δάσκαλος αφού έμαθε το μυστικό, μαζί με τους μαθητές του αποφασίζουν να φτιάξουν τα αντιεφιαλτικά μαξιλάρια.
ΣΤΙΧΟΙ:

6ο Κεφάλαιο
1) Η Φρόσω βρήκε....  μια κόκκινη κλωστή παραμυθιού
2) Ο Θανάσης λαχανιασμένος είπε: ......Σύρμα! Έρχονται οι φρουροί!
3) Ο Βουλήμιος υποστήριξε ότι τα χέρια τα έχουμε..... για να χειροκροτούμε τον Αρπατίλαο!
4) Τα καινούρια μαξιλάρια δόθηκαν... στον Αντώνη και τη Μυρτώ
ΤΙΤΛΟΣ: Τα παιδιά φέρνουν όλα τα όμορφα υλικά που βρίσκουν για τα αντιεφιαλτικά μαξιλάρια, αλλά δέχονται ξαφνική επιθεώρηση από τον Βουλήμιο και τους φρουρούς.
ΣΤΙΧΟΙ:

ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ
Θυμάμαι τις Αντωνυμίες:



Εξάσκηση:
α)Βρίσκω τις Αντωνυμίες και το είδος τους:
-Ο Αρπατίλαος με τα μαξιλάρια του  βασάνιζε τους κατοίκους.
                                                  (κτητική αντωνυμία)
-Οι άνθρωποι στο παλάτι νοιάζονταν για τον εαυτό τους και για κανέναν άλλο.                                                                                      (αυτοπαθής αντωνυμία)          (αόριστες αντωνυμίες)
-Ο μόνος                       που κατάλαβε κάτι ήταν ο Αντώνης.
(οριστική αντωνυμία)  (αναφορική αντωνυμία)


β)Γράφω τις παρακάτω προτάσεις βάζοντας στη θέση κάποιου ονόματος ή επιθέτου αντωνυμία:
-Οι κάτοικοι ήθελαν πίσω την ηρεμία τους. - Αυτοί ήθελαν πίσω την ηρεμία τους.
-Τα παιδιά δεν φοβόντουσαν τον Βουλήμιο το Βλήμα. - Τα παιδιά δεν τον φοβόντουσαν.
-Οι στρατιώτες φρόντιζαν για την τήρηση των νόμων. - Αυτοί φρόντιζαν για την τήρηση των νόμων

Εργασίες!
  1. Βλέπω το βιντεάκι της εκπαιδευτικής τηλεόρασης για τις Αντωνυμίες!:  http://www.edutv.gr/index.php/glossa-logot/to-loyna-park-tis-glossas-antonymies-a-meros
  1. Υπογράμμισε τις αντωνυμίες στις παρακάτω προτάσεις και γράψε δίπλα το είδος τους.
    α) Θέλω να φάω κάτι.________________________
    β) Αυτό το περιοδικό ζήτησα.______________________
    γ) Φέρε το βιβλίο μου._____________________
    δ) Πρόσεχε τον εαυτό σου._____________________
    ε) Δεν είναι τέτοιος άνθρωπος._______________________
    στ) Θα σου διαβάσω όποιο βιβλίο θέλεις._____________________
    ζ) Τίνος παιδιού είναι η σάκα;_________________________

3) Στέλνουμε τους στίχους μας για τα κεφάλαια 5 και 6!

4) Ζωγραφίζουμε τα επόμενα 2 φύλλα του βιβλίου μας για τα κεφάλαια 5 και 6 , με τους τίτλους:
5ο κεφάλαιο, ΤΙΤΛΟΣ: Ο Αντώνης ο δάσκαλος αφού έμαθε το μυστικό, μαζί με τους μαθητές του αποφασίζουν να φτιάξουν τα αντιεφιαλτικά μαξιλάρια.

6ο κεφάλαιο, ΤΙΤΛΟΣ: Τα παιδιά φέρνουν όλα τα όμορφα υλικά που βρίσκουν για τα αντιεφιαλτικά μαξιλάρια, αλλά δέχονται ξαφνική επιθεώρηση από τον Βουλήμιο και τους φρουρούς.




Δεν υπάρχουν σχόλια: